דברים חשובים לבדוק לפני חתימה על חוזה עם חברת ניקיון
החלטתם לשכור חברת ניקיון, הובטח לכם שירות אדיב, צוותים איכותיים וחומרים ירוקים אבל לפני חתימה על החוזה כדאי לוודא כמה דברים חשובים:
רישיון קבלן שירות – למה זה חשוב ואיך לבדוק
מהו רישיון קבלן שירות?
על החברה להחזיק ברישיון קבלן שירות ממשרד הכלכלה. רישיון זה מהווה אסמכתא כי החברה פועלת כחוק ומעניקה לעובדיה את כל התנאים הסוציאליים עפ”י החוק ובהתאם לצו ההרחבה הקיבוצי לעובדי ניקיון. עובדי ניקיון זכאים להטבות ותנאים מטיבים כגון פנסיה מורחבת, קרן השתלמות, דמי הבראה גבוהים מהמקובל במשק וכו’.
מה המשמעות עבורכם?
אל תתבלבלו, גם אם בהסכם ההתקשרות צוין כי אין יחסי עובד מעביד בין חברת הניקיון למזמין השירות, עדיין חלה עליכם אחריות ישירה במקרה של פגיעה בזכויותיו של עובד הניקיון.
איך לבדוק אם לחברה יש רישיון קבלן שירות?
ניתן לוודא אם החברה מחזיקה ברישיון קבלן שירות בקלות – חפשו בגוגל “רשימת קבלני שירות”, כנסו לאתר של משרד העבודה והרווחה, מלאו את ח.פ. החברה ובתוצאות החיפוש וודאו כי לחברה יש רישיון ושהוא אכן בתוקף.
ביטוחים – מדוע הם קריטיים ואיך לוודא שהם בתוקף
ביטוח חבות מעבידים
עליכם לוודא כי החברה מחזיקה בביטוח חבות מעבידים, ומבטחת את עובדיה למקרה של פציעה או כל נזק שיכול להיגרם להם במהלך עבודתם. על הפוליסה להיות איכותית ובעלת גבול אחריות ריאלי. במידה והחברה לא מבטחת את עובדיה, התביעה יכולה להתגלגל אליכם ולביטוח המבנה או האתר שלכם, דבר שיגרור אתכם להוצאות דמי השתתפות וחמור מכך.
ביטוח צד ג’
בנוסף לביטוח חבות המעבידים, על החברה להחזיק בביטוח צד ג’ למקרים שבהם נגרם נזק ישיר בביצוע העבודה לעוברי אורח או המשתמשים במבנה או באתר.
איך לבדוק ולוודא שהביטוחים בתוקף?
דרשו מחברת הביטוח את פוליסת הביטוח הרלוונטית וודאו שהיא בתוקף. לחילופין, החתימו את החברה על נספח ביטוחי להסכם שמציין את הביטוחים הרלוונטיים וגבולות האחריות.